Standardy ochrony małoletnich

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH Procedura ochrony dzieci przed krzywdzeniem (wersja skrócona) INFORMACJE DLA MAŁOLETNICH PACJENTÓW

Pamiętaj, że:

  1. Pamiętaj, jako nasz Pacjent jesteś dla nas bardzo ważny.
  2. Naszym celem jest leczenie i pomaganie.
  3. Chcemy, żebyś czuł/a się tutaj jak najlepiej.
  4. Opiekujemy się Tobą teraz, bo potrzebujesz pomocy.
  5. Nasz Personel jest po to, aby pomagać dzieciom i udzielać im wsparcia. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, czy prośby zwróć się do któregoś z naszych pracowników.
  6. Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
  7. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to zapytać.
  8. Jeśli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć - pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  9. Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciał/a byś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba
    w naszym zachowaniu - zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
  10. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się
    z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeśli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  11. Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
  12. Jeżeli potrzebujesz pocieszenia, możesz nas o to poprosić. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się starać poświęcić Ci go jak najwięcej.
  13. Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
  14. Twoja mama, tata lub Twój opiekun będą z Tobą podczas badania.
  15. Całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać:
    • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”   800 120 002;
    • Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.

O CZYM JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ:

Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce) i poprosić
o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a.

Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.

Pełna treść standardów dostępna na BIP przychodni.

Kontakt

WOJSKOWA SPECJALISTYCZNA PRZYCHODNIA LEKARSKA "SpecLek" SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ w WARSZAWIE

  • Dane kontaktowe przychodni

Aleja gen. Antoniego Chruściela "Montera" 103, 00 – 910 Warszawa

  • Rejestracja

Rejestracja godziny pracy 7:00 - 18:00 Tel. 22 150 33 33 rejestracja@speclek.pl

Formularz kontaktowy

Prosimy wypełnić formularz (wszystkie pola są wymagane). Oddzwonimy, doradzimy i umówimy Państwa na wizytę.

  • Sekretariat
  • Rejestracja
  • Stomatologia
  • Medycyna Pracy
  • Kadry
captcha code

Zapraszamy

Opieka której możesz zaufać

© Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SpecLek Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Warszawie All rights reserved.